informatie & support
e-mail instellingen

Bereikbaarheid via Whatsapp is de beste optie om voor je vragen snel informatie te krijgen, stuur gerust een bericht via de button.

INLOGGEN OP WEBMAIL

Via onderstaande link kunt u met uw e-mailadres als gebruikersnaam en uw wachtwoord inloggen op de webmail om online uw e-mail te kunnen zien en/of versturen.

WEBMAIL >>

Mail begrippen; wat betekenen sommige gegevens.

Inleiding:
Er zijn 3 belangrijke begrippen voor mail, dit zijn de 3 protocollen die ingesteld worden bij het gebruik van een mail applicatie. Deze begrippen zijn: POP3, IMAP en SMTP.  Wanneer je een beveiligde verbinding wilt maken met de mailserver zal hier een certificaat actief op moeten zijn.

POP3:
POP3 is een inkomende mail protocol waarmee je e-mail kan ophalen van een mailserver.
POP3 zorgt ervoor dat de mails van de server gedownload worden en lokaal worden opgeslagen.
Afhankelijk van de instellingen in de mail applicatie kan het zijn dat de mail op de server verwijderd wordt. De e-mail is daarna dus enkel op jouw computer opgeslagen en niet meer op de server. Wijzigingen in deze instellingen kunnen ervoor zorgen dat de mail op de server bewaard blijft. De standaard poort voor een beveiligde POP3 verbinding is 995 en om een onbeveiligde verbinding te maken is dit 110.


IMAP:
IMAP is een inkomende mail protocol voor het synchroniseren van e-mail.
Doordat IMAP de mail synchroniseert kan de mail overal ingezien worden en zit je niet vast aan één apparaat, zoals dit bij POP3 wel is. Ook kan je de mappenstructuur die is opgesteld inzien op andere apparaten, en als je een mail verwijderd zal deze van alle apparaten verwijderd worden. De poort voor een beveiligde verbinding is 993 en voor een onbeveiligde verbinding kan je gebruik maken van 143.

SMTP:
SMTP is het uitgaande mail protocol wat gebruikt wordt om mail te versturen.
SMTP zorgt dat de mail vanuit de mail applicatie verstuurd wordt in plaats van binnen te halen zoals bij POP3 of IMAP. Ook kan SMTP gebruikt worden om mail te versturen vanuit een website.
SMTP kan van poort 587 gebruik maken voor zowel beveiligde als onbeveiligde verbindingen.
Als alternatief kan ook poort 465 gebruikt worden voor beveiligde verbindingen.

Hoe stel ik mijn e-mail in op de verschillende apparatuur en applicaties.

Maak hieronder uw keuze door op het + te klikken:

 

Hoe stel ik de e-mail van mijn iPhone IOS 13 in?

Om je e-mail in te stellen op je iPhone met IOS 13 dien je de volgende stappen te volgen. Houd alsjeblieft de gegevens voor de e-mail account bij de hand. Deze gegevens heb je nodig voor het instellen van e-mail.

  1. Tik in het beginscherm op de knop “Instellingen” en vervolgens op “Wachtwoorden en accounts”.
  2. Kies voor “Nieuwe account” onder het kopje “Accounts”.
  3. Kies nu voor de optie “Andere”
  4. Selecteer nu de optie “Voeg mailaccount toe”
  5. Vul nu de onderdelen Naam, E-mail, Wachtwoord en Beschrijving in en tik op “Volgende”
  6. Het instellen van je accountgegevens:

    6.1 Wanneer je POP wilt gebruiken: Selecteer het tabblad “POP”.
    6.2 Wanneer je IMAP wilt gebruiken: Selecteer het tabblad “IMAP”.
    6.3 Vul de gegevens in voor de inkomende en uitgaande post (mailserver). Tik na het invullen van de juiste gegevens op de knop “Bewaar”.

7. De door jou ingevude gegevens zullen nu worden gecontroleerd bij de mailserver. Het kan zijn dat je een melding krijgt over de “Serverindentiteit”. Je dient bij deze melding te kiezen voor de optie “Ga door”.

8. Tik op “Bewaar”.

Het mail-account is nu toegevoegd en kan gebruikt worden om mail binnen te halen.

 

Hoe stel ik mijn e-mail in Windows 10 Mail in?

Om je mail gebruiken in de standaard windows mail kan je de volgende stappen volgen:

  1. Open de mail applicatie.
  2. Navigeer linksonder naar de tandwiel en klik hierop.
  3. Klik rechts in het scherm op “Accounts beheren”.
  4. Klik hier op “Account toevoegen” en vervolgens op “Ander account”.
  5. Vul bij “E-mail adres” het E-mail adres in voor het account.
  6. Bij “Uw berichten verzenden met deze naam” geef je de naam mee zoals deze bij de ontvanger zichtbaar is.
  7. Bij “Wachtwoord” vul je het wachtwoord van het account in.
  8. Klik op “Log in”. De mail zou nu beschikbaar moeten zijn.
    Indien dit niet het geval is, volg hieronder de stappen voor het instellen met geavanceerde opties.

 

Geavanceerde opties:

  1. Open de mail applicatie.
  2. Navigeer rechtsonder naar de tandwiel en klik hierop.
  3. Klik links in het scherm op “Accounts beheren”.
  4. Klik hier op “Voeg account toe” en vervolgens op “Geavanceerde configuratie”.
  5. Klik vervolgens op “Internet E-mail” en vul de volgende gegevens in:E-mail adres: Vul hier het E-mail adres voor het account in.
    Gebruikersnaam: Vul hier het gebruikersnaam in, deze staat gelijk aan het E-mail adres
    Wachtwoord: Vul het bijhorende wachtwoord in voor het account.

    Account naam: Deze naam wordt meegegeven onder deze naam in de applicatie
    Uw berichten verzenden met deze naam: Dit is de naam zoals deze bij de ontvanger komt te staan.

    Server voor inkomende e-mail: Dit is de mailserver, dit is standaard mail.domeinnaam.nl
    Accounttype: Hier kan je een keuze maken tussen de verschillende mail protocollen, deze worden in een ander artikel geschreven. Mocht je niet weten welke gebruikt moet worden raden wij IMAP4 aan.
    Server voor uitgaande e-mail: Dit is de uitgaande mailserver, dit is standaard gelijk aan de inkomende mail server.
    Mocht je afwijkende poorten voor de mailserver gebruiken kan je aangeven welke poort dit is door bij de mailserver een dubbele punt met de poort hierachter te zetten, bijvoorbeeld: “domeinnaam.nl:465”.
    De standaard poorten zijn als volgt:

    Onbeveiligde mail verbinding (inkomend):

    • Onbeveiligde verbinding – POP3: 110 (Vink het vakje: “SSL vereisen voor inkomende e-mail” uit.)
    • Onbeveiligde verbinding – IMAP: 143 (Vink het vakje: “SSL vereisen voor inkomende e-mail” uit.)

    Beveiligde mail verbinding (inkomend):

    • Beveiligde verbinding – POP3: 995 (Vink het vakje: “SSL vereisen voor inkomende e-mail” aan.)
    • Beveiligde verbinding – IMAP: 993 (Vink het vakje: “SSL vereisen voor inkomende e-mail” aan).

    Voor uitgaande mail:

    • Onbeveiligde verbinding – SMTP: 587 (Vink het vakje: “SSL vereisen voor uitgaande e-mail” uit.).
    • Beveiligde verbinding – SMTP: 587 (Vink het vakje: “SSL vereisen voor uitgaande e-mail” aan).

    De eerstvolgende 2 opties kunnen aangevinkt blijven. Deze staan standaard op de juiste manier ingesteld.
    De onderste 2 opties zijn individueel afhankelijk voor het maken van een beveiligde of onbeveiligde verbinding, dit wordt aangegeven met de poorten zoals bovenstaand beschreven.

  6. Klik vervolgens op “Aanmelden” om gebruik te maken van de mail applicatie.
Hoe stel ik mijn e-mail in Thunderbird in?

Inleiding
Het is mogelijk email op te halen van alle ingestelde email accounts op jouw hosting. Een van de email programma’s die je daar voor kunt gebruiken is Thunderbird. Deze handleiding legt stap voor stap uit hoe je Thunderbird met voor jouw email adres kunt configureren. De applicatie kun je hier downloaden.

Thunderbird instellen
1. Open Thunderbird
2. Klik rechts bovenin op de drie horizontale strepen.
3. Klik hier op “Nieuw” en vervolgens op “Bestaande e-mailaccount…
4. Hier kan je verschillende gegevens ingeven:
5. Bij “Uw naam” vul je de naam in hoe deze weergegeven zal worden bij de ontvanger
6. In het tekstvakje bij “E-mailadres” vul je het E-mail adres in, en bij “Wachtwoord” het wachtwoord.
7. Klik nadat de gegevens zijn ingevuld op “Doorgaan”

8. Hier worden de juiste gegevens voor het account gecontroleerd en nagekeken.
9. Nadat deze instellingen gevonden zijn kan je kiezen voor IMAP of POP3. Mocht je niet bekend zijn met het verschil is IMAP aan te raden om te gebruiken.

Voor de inkomende e-mail:
Vul bij de inkomende mail: mail.testdomein.nl in (vervang testdomein.nl met je eigen domeinnaam).
Wat je als poort in moet vullen hangt af of je IMAP of POP3 wilt gebruiken, en of de verbinding beveiligd moet zijn of niet. Wij raden aan om een beveiligde verbinding op te zetten. Als dit echter niet lukt, dan kan je kiezen voor een onbeveiligde verbinding.

Onbeveiligde mail verbinding (inkomend):
Onbeveiligde verbinding – POP3: 110 (Selecteer onder SSL de optie: none/geen)
Onbeveiligde verbinding – IMAP: 143 (Selecteer onder SSL de optie: none/geen)

Beveiligde mail verbinding (inkomend):
Beveiligde verbinding – POP3: 995 (Selecteer bij versleutelingsmethode: SSL /TLS).
Beveiligde verbinding – IMAP: 993 (Selecteer bij versleutelingsmethode: SSL /TLS).

Belangrijke informatie over een beveiligde mail verbinding:
Let op dat er voor een beveiligde verbinding een SSL (TLS) certificaat actief moet zijn op de server die je hebt ingevuld bij de inkomende en uitgaande e-mail server.
Wanneer er geen SSL (TLS) certificaat op mail.testdomein.nl geïnstalleerd is kan je / je klant geen beveiligde verbinding maken en zal er een SSL (TLS) certificaat foutmelding in beeld komen.

Voor uitgaande mail:
Vul bij uitgaande e-mail ook: mail.testdomein.nl in (vervang testdomein.nl door je eigen domeinnaam zoals in het begin was aangegeven).
Onbeveiligde verbinding – SMTP: 587 (Selecteer bij versleutelingsmethode : none/geen).
Beveiligde verbinding – SMTP: 465 (Selecteer bij versleutelingsmethode : SSL/TLS).

Let op dat er voor een beveiligde verbinding een SSL certificaat actief moet zijn op mail.testdomein.nl.
Indien er geen SSL certificaat actief is op mail.testdomein.nl kan je / kunnen je klanten geen verbinding maken en zal er een certificaat foutmelding komen.

  1. Klik op “Gereed”. Je e-mailadres is nu ingesteld met de opgegeven instellingen.
Hoe stel ik mijn e-mail account in op Mail van OSX?

Om je mail account toe te voegen aan Mail in OSX volg je de volgende stappen:

  1. Open de mail applicatie.
  2. Navigeer in de menubalk naar “Mail” en vervolgens naar “Voeg account toe…”.
  3. Selecteer hier “Andere mail account” en klik op ga door.
  4. Geef hier de volgende gegevens op:
    Naam: Geef hier de naam op zoals je wilt dat je ontvangers je zien.
    E-mailadres: Geef hier het e-mail adres op van het account welke je wilt toevoegen.
    Wachtwoord: Geef het wachtwoord op welke voor dit account is ingesteld.
  5. Mocht er geen verbinding gemaakt worden met de server krijg je een volgend scherm voor je met de foutmelding “controle van het accountnaam of wachtwoord mislukt”.
    Hier zijn weer nieuwe gegevens die ingevuld kunnen worden:
    Gebruikersnaam: Dit is gelijk aan het e-mail adres.
    Type account: Hier kan je het gewenste protocol opgeven waarvan je gebruik wilt maken. Mocht je de verschillen in deze 2 protocollen willen leren hebben wij hier een apart artikel voor geschreven. Mocht je hier geen interesse in hebben is IMAP een goed protocol om aan te houden.
    Inkomende, en uitgaande mailserver: Hier geef je de mailserver op van het account. Dit is standaard mail.domeinnaam.nl.
    Klik nu op Log in om in te loggen.
  6. Selecteer de gewenste apps waarvan je gebruik van wilt maken met dit account en klik op gereed.

Je kan nu gebruik maken van de Mail app om je mail in te zien.

 

Hoe stel ik mijn e-mail in Microsoft Outlook?

Email instellen outlook

Om de email juist in te stellen in outlook dien je de volgende stappen te volgen.
In dit artikel gebruiken we regelmatig voorbeelddomein.nl of email@voorbeelddomein.nl het is de bedoeling dat je dit adres vervangt door je eigen domeinnaam of email adres.
Dit artikel is bedoelt voor recentere outlook versies (2016 / 2019 / office365).

Start outlook en klik links bovenin op Bestand.

Klik vervolgens op: Account toevoegen.

 

Er verschijnt een venster waar je je email kan invullen.
Vul je email adres in en zet een vinkje voor “ik wil mijn account handmatig instellen”.
Overigens kan je het ook zonder vinkje voor “ik wil mijn account handmatig instellen” proberen, in dat geval probeert outlook zelf verbinding te maken zonder dat je hiervoor instellingen hoeft op te geven, je bent daarmee sneller klaar.

Klik vervolgens op Verbinding maken.

 

Vervolgens zal je meerdere opties hebben, maak hierbij de keuze uit: POP of IMAP.

Advies voor Satserver klanten:
Let op dat wanneer je IMAP wilt gebruiken dit geactiveerd moet zijn in satserver bij email -> email accounts.
Bij andere controle panelen zoals DirectAdmin of cPanel staat de IMAP standaard aan.

 

Vervolgens zal gevraagd worden om het wachtwoord in te vullen.

 

Wanneer er succesvol verbinding gemaakt kan worden, zal je een melding krijgen dat het succesvol is toegevoegd, zoals hieronder, klik op gereed om het af te ronden.

 

Wanneer je geen melding krijgt dat het account succesvol is toegevoegd, kan je de instellingen aanpassen.

Hieronder zie je een afbeelding hoe je het zou kunnen instellen, let op dat er in onderstaand voorbeeld gekozen is voor een beveiligde verbinding, en dat er een SSL op mail.voorbeelddomein.nl moet zitten om het correct te laten werken, wanneer dit niet het geval is kan je bij versleutelingsmethode STARTTLS op: Geen zetten.

 


Voor de inkomende e-mail:

Vul bij de inkomende mail: mail.voorbeelddomein.nl in (vervang voorbeelddomein.nl door je eigen domeinnaam zoals in het begin was aangegeven).
Wat je bij Poort in moet vullen hangt af of je imap of pop3 wilt gebruiken en of de verbinding beveiligd moet zijn of niet. Wij raden aan om een beveiligde verbinding op te zetten. Als dit echter niet lukt, dan kan je kiezen voor een onbeveiligde verbinding.
Hieronder schets ik een paar voorbeeldsituaties:

Onbeveiligde mail verbinding (inkomend):

  • Onbeveiligde verbinding – POP3: 110 (Vink het vakje: Voor deze server is een versleutelde verbinding vereist (SSL /TLS) uit.
  • Onbeveiligde verbinding – IMAP: 143 (Vink het vakje: Voor deze server is een versleutelde verbinding vereist (SSL /TLS) uit.

Beveiligde mail verbinding (inkomend):

  • Beveiligde verbinding – POP3: 995 (Selecteer bij versleutelingsmethode: SSL /TLS).
  • Beveiligde verbinding – IMAP: 993 (Selecteer bij versleutelingsmethode: SSL /TLS).

Belangrijke informatie over een beveiligde mail verbinding:
Let op dat er voor een beveiligde verbinding een SSL (TLS) certificaat actief moet zijn op de server die je hebt ingevuld bij de inkomende en uitgaande e-mail server.
Dus wanneer je mail.voorbeelddomein.nl moet er ook echt een SSL/TLS certificaat op dit adres geïnstalleerd zijn.
Wanneer er geen SSL (TLS) certificaat op mail.voorbeelddomein.nl geïnstalleerd is kan je / je klant geen beveiligde verbinding maken en zal er een SSL (TLS) certificaat foutmelding in beeld komen.
Let op dat oude outlook versies (bijvoorbeeld outlook 2010, 2008 of ouder) geen TLS 1.2 ondersteunen en hierdoor geen beveiligde verbinding kunnen maken.

Aanmelding via beveiligd-wachtwoordverificatie (SPA) vereisen moet uitgevinkt zijn.


Voor uitgaande mail:

Vul bij uitgaande e-mail ook: mail.voorbeelddomeinnaam.nl in (vervang voorbeelddomein.nl door je eigen domeinnaam zoals in het begin was aangegeven).
Voor de uitgaande poort kan je altijd 587 gebruiken, ongeacht of je een beveiligde verbinding gebruikt of niet. De versleutelingsmethode is hierbij bepalend of je een beveiligde verbinding gebruikt of niet. Hieronder schets ik een onbeveiligde en beveiligde uitgaande (SMTP) verbinding.

  • Onbeveiligde verbinding – SMTP: 587 (Selecteer bij versleutelingsmethode : geen).
  • Beveiligde verbinding – SMTP: 587 (Selecteer bij versleutelingsmethode : STARTTLS).

Let op dat er voor een beveiligde verbinding een SSL certificaat actief moet zijn op mail.domeinnaam.nl.
Indien er geen SSL certificaat actief is op mail.domeinnaam.nl kan je / kunnen je klanten geen verbinding maken en zal er een certificaat foutmelding komen.

Aanmelding via beveiligd-wachtwoordverificatie (SPA) vereisen moet uitgevinkt zijn.

Vervolgens zal om het email account wachtwoord gevraagd worden.
Als je het wachtwoord niet meer weet kan je het wachtwoord resetten in je controle paneel.

Klik vervolgens op Verbinding maken. Als het goed is krijg je dan de melding dat het email account succesvol is toegevoegd.

Wanneer je nog steeds geen verbinding kan krijgen, zorg er dan voor dat er geen firewall geïnstalleerd is, probeer de firewall (zoals AVG, McAfee, Norton, avast, avira enzovoorts) tijdelijk uit te schakelen om te kijken of dit helpt.
Als dit inderdaad helpt, moet je even kijken hoe je ervoor kan zorgen dat de firewall de verbinding naar onze server wel accepteert.

Hoe stel ik email juist in op mijn ipad of iphone?

Inleiding
Regelmatig hebben we contact met klanten die problemen hebben met hun email.
Opvallend is dat dit vooral bij iphone / ipad en imac gebruikers vaak problemen geeft.
Dit is ook te verklaren, omdat er een optie in OSX in zit die de instellingen automatisch opzoekt en forceert.
Het probleem hierbij is dat OSX een beveiligde verbinding forceert.
Hierdoor krijg je steeds de vraag of je de server identiteit wel vertrouwt.
Dat is ten eerste niet fijn en ten tweede kan dit ook nog eens voor problemen zorgen, denk bijvoorbeeld aan een tijdelijke ip blokkade waardoor je tijdelijk geen mail kan ophalen.
Het is dus belangrijk om dit goed in te stellen.

Kan ik de automatische instelling optie van OSX gebruiken?
Dit kan wel, alleen moet je er zeker van zijn dat er daadwerkelijk een SSL certificaat is geïnstalleerd voor de mailserver.
We hebben verschillende artikelen die uitleggen over hoe je een SSL certificaat kan installeren.
Hoe je dit installeert, is afhankelijk van wat voor controle paneel je gebruikt, bijvoorbeeld SATserver of DirectAdmin en of je hiervoor een gratis of betaald certificaat voor wilt gebruiken.

Klik hier?voor het SATserver artikel i.c.m een betaald certificaat.
Klik hier voor het SATserver artikel i.c.m een gratis let’s encrypt certificaat.
Klik hier voor het DirectAdmin artikel i.c.m een gratis certificaat.

Zodra je een SSL certificaat actief hebt, zou je geen foutmelding meer moeten krijgen over de server identiteit.
Als je wel nog een foutmelding krijgt over de server identiteit, controleer dan of er nog andere email accounts aanwezig zijn op andere accounts die nog geen SSL certificaat actief hebben.

Problemen met het ontvangen van E-mail
Zorg dat de juiste mail instellingen gebruikt worden.
Het gebruiken van foutieve gegevens kan (en zal) zorgen voor een tijdelijke blokkade.
Controleer daarom goed dat je de juiste mailserver gebruikt (mail.voorbeelddomein.nl) en misschien nog wel belangrijker dat je de juiste poorten in combinatie met de juiste encryptie gebruikt.
Gebruik alleen SSL wanneer er een SSL certificaat is geïnstalleerd voor mail.voorbeelddomein.nl).
Zorg dat dit voor alle apparaten op uw netwerk goed is ingesteld, als 1 apparaat verkeerde gegevens gebruikt heeft dit gevolgen voor al uw apparaten, ook voor de apparaten die wel goed inloggen.

Problemen met het versturen van E-mail
Dit is ook een probleem dat regelmatig voorkomt bij mac gebruikers.
De reden hiervan is dat OSX aangeeft dat voor de uitgaande mail de gebruikersnaam en wachtwoord optioneel zijn.
Het is dan ook logisch om te denken dat je dit over kan slaan, echter gaat het daar wel fout.
Onze servers vereisen wel authenticatie voor het versturen van email, en het is dan ook verplicht om deze velden in te vullen.
Gebruik voor de gebruikersnaam je email adres en het wachtwoord van het email account.

Nog steeds problemen met de mail, controleer of een programma het tegen kan houden
Controleer of er geen AIS (all in one security, antivirus, firewall en nog meer) er voor kan zorgen dat deze bepaalde poorten blokkeert.
Zet deze eventueel tijdelijk uit om te kijken of het beter gaat, zo ja controleer dan de instellingen om te kijken of je de email beveiliging uit kan zetten of dat je het zo kan instellen dat het geen problemen geeft.

Nog steeds problemen?
OSX slaat gegevens zoals login gegevens en SSL certificaten op in hun sleutelhanger programma.
Zoek op het email adres en controleer of het wachtwoord dat goed is ingesteld.
Als het wachtwoord anders is dan het wachtwoord dat het moet zijn, pas dit dan aan.
Probeer het mail programma opnieuw op te starten.
Zorgt dit niet voor verbetering, voeg dan het account opnieuw toe als het een IMAP email account is.
Dit heeft geen gevolgen voor de mail, omdat IMAP de mails leest vanaf de server.
Wanneer je momenteel een POP3 account gebruikt is het heel verstandig om goed na te kijken dat de mails op de server blijven staan zodra je mails leest. Anders ben je de email kwijt.

 

samenwerken aan je project

Is het niet leuker om samen aan je website te werken, in goed overleg in een 1 op 1 gesprek doornemen wat jouw wensen zijn om tot een nauwgezette afspraak te komen. Vul het formulier in en ik maak die vrijblijvende afspraak met je. Dank je wel en tot snel.

Contact met 2C Web Support
Stuur mij een berichtje via de Whats App button ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met je op.

2C Web Support
Bosscherweg 147A
6219NE  Maastricht – NL

WordPress CMS
& een speciaal interface.

WordPress is als basis genomen voor het Framework om een speciaal opgemaakt Premium beheersysteem te laten functioneren, het interface is zo opgesteld dat het op een soepele en begrijpbare manier de aanpassingen op de website doet zonder kennis van programmeren.

Feel Free to contact us

Is je interesse gewekt neem dan vrijblijvend contact met ons op voor een informatief gesprek over een website, social media en/of digitale service voor Favebook, Instagram of TikTok. Creativiteit is een skill en de spil voor om een goede start te maken op het world wide web.

zoekmachine optimalisatie

Met de juiste zoekwoorden op het web gevonden worden en lokaal makkelijk naar het fysieke adres gestuurd worden.

kleurstelling en indeling

De juiste kleurstelling en de juiste samenstelling in de opzet van de website is van groot belang.

ontwerp & uitstraling

De “looks and feels” moeten aansluiten bij de inrichting op het fysieke adres of de geleverde diensten.

codering en ontwikkeling

Is niet iets wat je moet bezighouden en wordt zodanig opgezet dat alles prima werkt en aansluit op het world wide web.